همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از تداوم بارش در مناطق مختلف کشور همراه با کاهش دما خبر داد.

باران

مدير کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور  گفت :چهارشنبه (11 آذر) فعالیت سامانه بارشی به مناطق جنوب غرب کشور از جمله به لرستان و شمال خوزستان گسترش می‌یابد.

احد وظیفه افزود: فعالیت سامانه بارشی به مناطق جنوب غرب کشور و از جمله به لرستان و شمال خوزستان نیز گسترش می‌یابد و از اواخر چهارشنبه از شدت بارندگی در شمال غرب کشور بطور موقت کاسته خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد:  پنجشنبه در نواحی شمال غرب، استان گیلان و البرز غربی بارش باران و برف، در غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های لرستان و خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال خلیج فارس بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بتدریج از بعدازظهر پنجشنبه بارش در مناطق غرب و جنوب غرب کشور پایان یافته و فعالیت بارش به شاخه شمالی سامانه جوی در شمال غرب و شمال کشور محدود خواهد شد که انتظار می‌رود طی روزهای جمعه تا یکشنبه آینده از روی کشور عبور نماید و سبب بارش قابل توجه باران و برف و سپس کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس در ارتفاعات البرز و نوار شمالی کشور شود. از روز جمعه تا یکشنبه کاهش محسوس دما بین 7 تا 12 درجه سلسیوس در نیمه غربی کشور و عراق پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با وزش باد شدید شمالی و شمال غربی، کاهش دما محسوس‌تر خواهد بود.

وظیفه همچنین درباره وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان این استان چهارشنبه، ابری، در ارتفاعات بارش باران و برف گاهی وزش باد و در روز پنجشنبه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 13 و 8 و 16 و 6 درجه سانتیگراد همراه خواهد بود.

وظیفه در ادامه به اخطاریه سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور از جمعه تا یکشنبه هفته آتی پیش‌بینی می‌شود که در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور دمای کمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق کشور در این مدت بیش از 15 درجه افت دما خواهد داشت.

کد خبر 315798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha